Mer svenskt mode till USA! Soft goat ingår samarbete med Goop
De senaste åren har minst sagt varit händelserika hos Soft goat. Efter att framgångsrikt ha adderat ytterplagg till sitt sortiment för drygt två år sedan – ett tillskott som då markerade en helt ny produktkategori – breddade det svenska märket under hösten 2024 sitt utbud ytterligare, då med skräddat. Samtidigt har de haft siktet inställt på den internationella marknaden – och nu kommer Soft goat med nästa nyhet! Det svenska kashmir-märket ingår samarbete med Goop.
Soft goat inleder partnerskap med Goop
Gwyneth Paltrow grundade Goop 2008 med fokus på hälsa och skönhet, men sedan dess har företaget expanderat till att beröra även bland annat såväl mode som inredning. Och nu ska Goop-kunden få ta del av Soft goats kashmir-produkter.
– Att samarbeta med Goop blir en viktig milstolpe för Soft goat. Det växande intresset för vårt varumärke och våra produkter på den amerikanska marknaden stärker vårt självförtroende inför detta samarbete. Vi tror verkligen att våra stickade plagg kommer att tilltala Goops kunder, vilket ger oss möjlighet att bygga vidare på den starka framgång vi har haft i USA hittills, säger Amanda Grahn Pettersson, Brand Director på Soft Goat om partnerskapet.
Kashmir-plaggen i Goops butiker
Samarbetet inleddes under februaris första halva, då ett urval av Soft goats sortiment har funnits tillgängligt i Goops butik på Bond Street i New York.
Stilögonblick
Från april 2025 tar Soft goat återigen plats i Goops universum. Denna gången i butikerna i New York och Los Angeles samt online på Goop.com, för att finnas kvar där under resten av vår- och sommarsäsongen.
Under 2024 ökade Soft goat sin försäljning med 35 procent jämfört med föregående år, vilket till stor del berodde på tillväxten i USA och Storbritannien. Vad det här samarbetet leder till för det svenska märket på den amerikanska marknaden återstår att se!
Foto: Soft goat