Wakakuu lanserar höstkollektion med fokus på basplagg och kvalitet
Det var i februari tidigare i år som modejätten Wakakuu lanserade sitt första egna modemärke – Wakakuu Icons. E-handelsföretaget startades 2011 och har sedan tidigare varit återförsäljare till välkända modemärken som Acne Studios och Isabel Marant, men valde alltså tidigare i år att även lansera sitt eget märke.
Syftet med Wakakuu Icons var att kunna erbjuda kunderna basplagg i hög kvalité, och nu lanseras deras första höstkollektion – en kollektion med fokus på de bästsäljande basplaggen som släpptes tidigare i år kombinerat med nya plagg som passar till höstens alla tillfällen.
Den innehåller både höstkappor, klassiska skjortor och trendiga plagg i läderimitaiton.
”Den nya kollektionen bygger vidare på bästsäljande produkter av basplagg i hög kvalité som lanserades i våras. Ytterligare trendsäkra produkter i grå färgskala har adderats för att komplettera höstgarderoben. Nytt för säsongen är produkter i stickat och läderimitations material”, skriver de i ett pressmeddelande.
Kläderna släpps 11 september på ANNONS hemsidan och i den fysiska butiken i Hovås, Göteborg. Scrolla ner för att se alla plagg!