Weekday gör årets reflexkollektion ihop med If
Det första samarbetet släpptes 2014 och var då med BACK, mössorna från samarbetet Watch your Back syns fortfarande här och var. 2015 skedde samarbetet med jeansgurun Örjan Andersson och kollektionen If you can see me. I år är det Weekday som gjort kollektionen.
Under den mörka årstiden halverar en reflex risken för olycka. Trots det använder bara var fjärde person i Sverige regelbundet reflex (76% gör det sällan eller aldrig), bland unga är siffran ännu lägre (20% har alltid reflex). Att välja Weekday som samarbetspartner är därför dubbelt bra menar Katarina Mohlin som är kommunikationsdirektör på If.
– Att ändra beteenden är svårt och det krävs tålamod och uthållighet för att lyckas. Vi är därför väldigt glada att Weekday, som har stort genomslag och kunskap om den grupp människor som använder reflexer minst, nu tar över stafettpinnen.
Att sätta ljusreflekterande detaljer på till exempel löparkläder är ett strålande exempel på att lösa problemet med folk som inte syns när de är ut och tränar. Och fler och fler märken och kedjor adderar relex-detaljer på vanliga plagg. Samarbetet mellan If och Weekday består av fem accessoarer, fyra väskor och en keps.
Reflexkollektionen finns att köpa i Weekdays butiker och webbshop från och med den 1 november.