Bianca Ingrosso ryter ifrån mot reklambluffen – fick fejkrumpa
Nu säger hon ifrån, efter att ha fått kritik från sina följare.
Att Bianca Ingrosso är duktig på det här med företagande råder det ingen tvekan om. I början av sommaren kunde Expressen till exempel berätta att hon gjorde en vinst på hela 202 miljoner kronor i sitt bolag Sammy holding, vilket gick att se i årsredovisningen för förra året.
Den storkovan är ett resultat av att Bianca Ingrosso sålt sin andel i sminkmärket Caia cosmetics, som låg i bolaget Beauty Icons. Andelen var på 29 procent och gick för hela 145 miljoner kronor, enligt tidningen. Som också skriver att influencern, tv-profilen och entreprenören plockade ut ytterligare 57 miljoner kronor ur dotterbolaget Bianca Ingrosso AB.
De 145 miljonerna är köpeskillingen för hennes andelar i Caia cosmetics, där varje enskild aktie har ett beräknat värde på ungefär fem miljoner kronor.
Säger ifrån efter reklamkritiken
De som följer Bianca Ingrosso vet att det då och då dyker upp samarbeten med olika varumärken. På sistone har det dock dykt upp reklam för ett företag som hon inte står bakom. Därför sätter hon nu ner foten och förklarar att det rör sig om ett lurendrejeri.
”Asså snälla jag kan inte ta emot mer dms om hur besvikna ni är på min reklam i detta. Ni måste väl för fan fatta själva att detta är en inklistrad bild på min överkropp och ansikte i någon random reklam”, skriver Bianca Ingrosso i en Instagram story.
På bilden som hon delar syns reklam för tights och till höger är Bianca Ingrosso inklippt.
Fälldes för mensreklam
Tidigare i somras fälldes en reklamfilm som Bianca Ingrosso var med i av Reklamombudsmannen (RO). I den förkroppsligar hon menscykelns fyra stadier: under mens, efter mens, ägglossning och PMS. Detta sker genom kroppsspråk, mimik och styling.
Reklamfilmen, som var för ett företag som bland annat säljer mensskydd, gillades dock inte av vissa som såg den och fyra anmälningar behandlades av RO som till sist fällde den.
Foto: TT