Bianca Ingrosso svarar på kritiken – efter ilskan mot julkalendern
Nu tar Bianca Ingrosso till orda och bemöter kritiken.
I början av veckan gick Caia cosmetics julkalender ut till försäljning, och det tog bara en timme innan de sålde slut.
Julkalendern innehåller 24 olika skönhetsprodukter och kostade 1 795 kronor. Upplagan var begränsad till 20 000 i antalet, vilket enligt sajten ehandel.se innebär att Caia cosmetics sålde kalendrar för 36 miljoner kronor.
Kunderna rasar mot Bianca Ingrossos julkalender
Succé, men andra ord?
Nja!
Många kunder har nämligen blivit riktigt arga på produkten, som de inte tycker motsvarar priset och förväntningarna.
Nu svarar Bianca Ingrosso på den skarpa kritiken.
– Först och främst vill jag verkligen bara säga hur otroligt tråkigt jag tycker att det är, och faktiskt hur ledsen jag blir över att så många tror att jag på riktigt medvetet försöker lura er. Att jag på riktigt har lurat er. Jag blir så ledsen att någon ens tror att någon på Caia har haft någon form av intention att lura någon av våra fantastiska underbara kunder, säger hon på Instagram och fortsätter:
– Det är jättetråkigt att det finns en del där ute som inte uppskattar julkalenders innehåll, och det är jättetråkigt att vissa tycker att det skulle varit mer och större. Jag blir så klart jätteglad över er som tycker om julkalendern och er som uppskattar den. Jag ser er och hör er också. Det blev väldigt stort, det här.
Där fanns det små produkter med i julkalendern
Bianca Ingrosso säger också att hon behövde ta några dagar för att samla ihop sig, och att det är därför som svaret dröjt.
En kritik mot julkalendern är att vissa av produkterna är i resestorlek. Det svarar Caia-grundaren också på.
– Att det är vissa travel size-produkter i julkalendern är för det första något som jag personligen älskar. Jag älskar travel size-produkter. För det andra är det en önskan från er. Det har det varit i väldigt många år, att ni vill ha vissa produkter i travel size. Därför valde vi att göra vissa produkter i travel size, för att ni har bett om det och för att jag älskar det men även för att det är ett återkommande tema i julkalendrar världen runt, säger Bianca Ingrosso.
Hon fortsätter:
– Nu är det här så tråkigt att det handlar om tycke och smak, men vi har absolut inte lurat er på några priser eller pengar. Vi har inte gjort travel size-produkter för att det ska bli billigare innehåll.
Foto: TT