Populärt: Sofia Richie Grainge Tv-serier Boktips Krönikor

Eileen Matthew ger reklamannonser en feministisk makeover

26 maj, 2017
Projektet #100DaysOfFeministAds är här för att påverka reklamen vi ser varje dag. På Instagram ger copywritern Eileen Matthews storföretagen en feministisk makeover.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

På Instagramkontot ”Feministads” publicerar den amerikanska copywriter Eileen Matthews reklam hon gjort om. Reklamen, som ursprungligen är från olika storföretag, har fått en feministisk touch och går under hashtaggen #100DaysOfFeministAds. Bland företagen som fått en reklam skapad åt sig finns namn som Google, Nike, L’oréal, Maybelline och McDonald’s.

– I det rådande politiska landskapet kändes det intressant att leka med hur märken skulle kunna ta ställning för vissa ämnen om de skulle vilja det, säger Eileen Matthews till The Drum.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Eileen Matthews var även en av kvinnorna bakom projektet ”100 things that should die” år 2015. Bland sakerna de listade då fanns bland annat koffeinfritt kaffe, fuskfickor i byxor och att sms:a ”k.”.

– Det vore toppen om ett märke såg det här och gillade det jag gjorde och bestämde sig för att agera eller ha mer av en röst i kvinnorörelsen, säger hon om #100DaysOfFeministAds till The Drum.

Annons

Spana in kontot här och se några av Eileen Matthews verk nedan:

LÄS OCKSÅ:

13 SAKER VI KVINNOR INTE HAR SAKNAT MED SOMMAREN

7 SAKER KVINNOR INTE UPPSKATTAR ATT HÖRA UNDER FÖRLOSSNINGEN

Google:

Maybelline:

L’oréal:

Nike:

FedEx:

Volvo:

Victoria’s secret:

KitKat:

McDonald’s:

Oral B:

Durex:

Annons