Heidi Klums och Leni Klums nya modelljobb – frontar italienska underklädesmärket ihop
Stjärnmodellen Heidi Klum gjorde kometkarriär under 90-talet med sitt berömda omslag på Sports Illustrated Swimsuit Issue 1998, som Victorias Secret-ikon och med otaliga kreddiga visningar för modebranschens mäktigaste modehus. År 2004 fick hon sedan dottern Leni tillsammans med affärsmannen Flavio Briatore, som senare adopterades av Heidis make Seal.
Idag har Leni Klum vuxit upp och har valt att följa sin mammas karriärspår in i modevärlden. Vid endast 18 års ålder har hon hunnit pryda omslaget på Vouge, gå på catwalken under Berlin Fashion Week och flyttat till New York City för att satsa på modellkarriären.
Nu syns mor och dotter fronta underklädesmärket Intimissimis senaste kollektion ihop!
Heidi Klum om dotterns karriär
Heidi Klum, som är ett av vår tids största namn inom branschen, började låta sin dotter prova på modellyrket för ett par år sedan – men varnade också dottern för modebranschens baksidor.
– Jag har alltid tyckt att hon varit för ung. Och vi har alltid valt att hålla barnen utanför rampljuset. Men nu är hon gammal nog för att köra bil, hon är 16 år så jag menar att om man är gammal nog för att köra bil, så är man gammal nog för att modella. Om det nu är det hon vill göra, berättade Heidi tidigare för People.
– Jag sa till henne att i slutet av dagen måste du vara nöjd med dig själv. Och gör ingenting du inte vill göra det. Det är okej att säga nej. Man behöver inte alltid göra andra nöjda. Men jag står alltid med Leni och hon är klok, berättade Heidi.
Och sedan Lenis debut vid 16 års ålder har hon onekligen fångat modevärldens intresse. Bland annat har hon gått visningar för Dolce & Gabbana, prytt omslaget på Glamour – och poserat tillsammans med sin mamma Heidi.
Senaste kampanjen för Intimissimi
Den eftertraktade modellduon syntes på omslaget av tyska Vogues januarinummer förra året – och nu syns mor och dotter posera tillsammans igen. I den senaste kampanjen för det italienska underklädesmärket Intimissimi vill Heidi och Leni hylla kvinnor mor-och-dotterrelationer världen över.
”Tillsammans med Intimissimi vill vi hylla kvinnor samt kärleken och stödet mellan en mamma och sin dotter. Och hur självsäker, vacker och glad underkläder kan göra en.”
Se bilderna och reklamfilmen här!
Foto: TT, Instagram