Kim Kardashian lanserar Skims - här är allt du behöver veta
Kim Kardashian har efter mycket om och men lanserat sitt nya varumärke, Skims. Shapewear, som säljs online, kommer i 9 olika toner i storlekar från XXS till 4XL, även 5XL i vissa plagg. Vid flera tillfällen har Kim berättat att hon är en flitig användare av shapewear, men att hon ständigt är framme med sax, nål och tråd, för att designa om plaggen efter sina behov.
På sin Instastory berättade hon under lanseringsdagen att hon tidigare brukade färga plaggen med tepåsar i diskhon, för att få dem att matcha hennes egen hudton bättre.
För Amerikanska ELLE berättar hon själv om sina nya produkter.
”Jag har verkligen skapat allt som jag inte sett förut. Ett stort problem för mig har varit sömmar. Jag satte på mig något och så var det en söm precis i mitten framtill. Och hade du något tight på dig så såg du alltid sömmen och det såg ut som ett par trosor. Jag ville säkerställa att mina Skims verkligen var utan sömmar och att de skulle kännas bekväma”, säger hon i en intervju.
Så ser plaggen ut
Kollektionen består av en shapewear-del och en underklädes-del. Där hittar du allt från bh:ar och trosor i olika utföranden till skulpterande bodys med string och längre ben, flera shorts i cykelbyx-stil, en hel bodysuit och briefs med hög midja.
En av de mest uppmärksammade plaggen är de så kallade solution shortsen, där det ena benet är kort och det andra långt. Dessa är speciellt anpassade att bära under klänningar med hög slits.
Hon har testat plaggen i månader
Kim har själv varit väldigt delaktig i processen att utveckla plaggen. Under 6-8 månader testade hon prover och jobbade med att hitta rätt former på plaggen.
Kampanjen innehåller flera av människorna som står henne nära. Såklart systrarna, bland annat syns både Kylie och Khloe i kampanjfilmerna hon delat på Instagram. Men även hennes tränare, Melissa Alcantara och Alicia Marie Johnson, kvinnan hon hjälpte ur fängelse efter att ha vädjat till Donald Trump.
Från Kimono till Skims
Faktum är att märket från början skulle ha hetat Kimono. Men efter att ha avslöjat namnet, fått extremt mycket kritik och anklagats för kulturell appropriering, med tanke på att kimonon är ett plagg som är väldigt förknippat med Japansk kultur, valde Kim att backa. Hon meddelade att hon lyssnat på den feedback hon fått och och döpte om varumärket.
Detta släpps i framtiden
I intervjun med Amerikanska ELLE berättar Kim att kommande kollektion kommer att innehålla fler bh:ar.
”Allt handlar om materialen och det jag inte riktigt känt förut. Jag tycker att det är väldigt viktigt att det passar många olika storlekar, för jag vet vad jag gillar men jag ville verkligen att alla skulle gilla det eller hitta något som de skulle vilja bära, oavsett om det är en triangel-bh eller något med mer vaddering. Bara för at jag inte bär så mycket vaddering betyder inte det att människor inte vill det. Jag ville att allt skulle formas väl och bara kännas väldigt bra”, säger hon.