Lanserade nyss Lady Gaga en hemsida för sitt nya beautymärke?
Lady Gaga har haft en hel del saker för sig under året som gått, och inte verkar det bli ett sämre 2019 för superstjärnan. Under året har hon spelat huvudrollen i filmsuccén A Star is Born, blev nominerad till tre Grammys för låten Shallow från samma film och lanserade i slutet av året sin årslånga Las Vegas-show Enigma. Och just när man trodde året inte hade mer att ge Gaga smyglanserades sajten HausBeauty.com, vilket enligt ryktena är namnet på hennes nya beautylinje. Är 2019 helt enkelt året då Gaga gör en Rihanna? Time will tell.
Just nu består hemsidan bara av en tom, svart yta där man kan fylla i sin mejladress för mer info framöver. Det finns ingen info eller bilder – och internet spekulerar givetvis vilt.
Ryktet kring Lady Gaga och en eventuell kommande beautylinje började spridas i maj när uppmärksamma fans upptäckte att hennes bolag (Ate My Heart Inc) ansökte om varumärkesnamnet Haus Beauty redan i februari. Angivna områden för det nya varumärket var enligt ansökan smink, parfymer och hudvård. Precis samma sak skedde med Rihanna och hennes Fenty beauty som 2014 lämnade in ansökan för det nya beautyvarumärket.
Fenty beauty lanserades sedan inte förrän tre år senare, så vi ska nog inte förvänta oss något från Gaga under kommande året, å andra sidan har hon överraskat tidigare. Men att något kommer att ske känns ju inte orimligt. Hon är ju inte ny i branschen heller, hon har redan en parfym under sitt namn (Fame), har synts i reklamkampanjer för M.A.C – och är det något som utmärker Gaga så är det ju just hennes stora beautyintresse. Hon byter hårfärg lika ofta som en annan byter skor och hon är inte feg med varken färger i allmänhet eller makeup i synnerhet. Så vi förväntar oss inget annat än en iögonfallande linje, när den än kommer. Spännande!
Läs också:
Lady Gaga slår nytt rekord med musiken från A Star Is Born
Snart kan du köpa Rihannas Fenty Beauty i Sverige!
Källa ELLE.com