Molly Sandén släpper album och exklusivt magasin
Hypen är real kring Molly Sandén efter årets Oscarsgala där hon framförde en gåshuds-version av det nominerade originalverket Husavik (My Hometown), ledmotiv till Netflix-succén Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga.
Och varför inte rida på en framgångsvåg? Nu släpper Molly Sandén sitt nya album på svenska, DOM SKA VETA.
– Istället för att skämmas för mitt förflutna - ska jag låta alla veta, säger hon.
Molly Sandén om att äga sin historia
Albumet beskrivs som Molly Sandéns mest personliga hittills. I ett pressmeddelande från skivbolaget Sony Music säger hon med egna ord:
– Under pandemi-året när turnéerna ställdes in tvingades jag stanna upp och deala med en massa gammal shit från mina tidigare liv som legat och väntat på mig i flyttkartonger. Tidningsurklipp, dagböcker, fotoalbum och mina gamla Let’s Dance-skor i en enda röra. Jag försökte lägga pusslet.
Till albumet hör även ett exklusivt magasin som Molly säljer i en begränsad upplaga. Hon fortsätter:
– För, jag vill inte längre få min historia berättad för mig. Jag vill äga den.
Magasinet DOM SKA VETA släpps i begränsad upplaga
I magasinet finns massvis med tidigare opublicerade privata bilder, albumets låttexter, bakgrund till låtarna och även fina samtal om livet med artistkollegor som Miriam Bryant, Icona Pop och Sabina Ddumba. I magasinet ingår också ett ark med stickers och en limited edition poster.
”DOM SKA VETA är helt ocensurerat, oretuscherat och ger flera bilder av personen bakom artisten, om hur det är att leva i rampljuset som 14-åring fram tills nu”, skriver Sony Music i sitt pressutskick.
Magasinet ges ut i en begränsad upplaga om 2.000 exemplar och kommer finnas i butik från och med den 6 maj. Den 7 maj släpps albumet med samma titel.
Källa: Aftonbladet
Foto: TT, Sony Music