Powerdressing och parfymhöst – ELLE listar veckans snackisar!
1. Lugna tavlor med amerikanska vyer
Desenio lanserar nu nya kollektionen Serenity, tavlor med 32 lugna motiv. Tanken är att hylla naturens skönhet med vyer från sydvästra USA. Desenios kreativa team har besökt en hel del platser för att fånga motiven. Bland annat Zion National Park, kanjoner i Peekaboo Gulch och Coral Pink Sand Dunes.
2. Kvinnlig powerdressing
Magical realism
Den beskrivs som kvinnlig powerdressing i sin finaste form och bland nyckelplaggen ser vi bland annat en italiensk ullkappa med markerade axklar, en skräddad ullkostym, skräddade läderbyxor, eleganta blusar och knähöga boots. Skarpa snitt, silkiga klänningar och stickade statementtröjor skapar riktiga ha-begär. Släpps den 5 september. Läs mer här >
3. Molly Sandén frontar sportkampanj
Artisten Molly Sandén har ett nytt gig – och det handlar inte om musik. Hon är nämligen frontfigur för Reeboks nya kollektion där tanken är att uppmuntra målmedvetna personer som vågar göra sin röst hörd. Enligt Reebok vill man i kampanjen hylla kvinnlig autonomi, individualitet och skaparkraft. Den sportiga kollektionen består av träningstoppar, tights, jackkor, skor och sport-bh:ar.
4. Angelica Blick lanserar smyckeskollektion
Den som hänger mycket på Instagram kan inte ha undgått lanseringen av influencern Angelica Blicks kollektion för Safira. Kollektionen består av både guld- och silversmycken. Allt är i äkta silver och guldpläterat två gånger i 18-24 k guld. På bloggen berättar hon själv att hon vill att kollektionen ska kännas tidlös och att hon valt två riktningar – en mer clean och minimalistisk med chunky inslag och en med stjärnor och månar. Botanisera mellan allt från armband till halsband, ringar och örhängen!
5. Ny denim med retroinspo
Arket har lanserat sin höstkollektion Denim AW19! Inspirationen kommer från 50-, -70, och 90-talet och kollektionen är framtagen i 100 procent ekologisk bomull. Två nya modeller med utsvängda silhuetter på damsidan presenteras. Dessutom innehåller kollektionen även herrmodeller och barnkläder.
6. Loewe öppnar sin första butik i Sverige
Under veckan slog märket Loewe upp portarna på NK i Stockholm. Även om märket säljs sedan tidigare i Stockholm så blir det här den första butiken. I sortimentet finns väskor, accessoarer och skor. För den som är sugen på att ta sig en titt hittar du butiken på entréplan!
7. Läppstiftsbonanza hos Caia
Biancas sminkmärke Caia Cosmetics har släppt ett helt gäng läpprodukter i veckan – både läppstift och läppennor. De sex läppstiften har namn som Honey elixir, Epic babe och Fling kiss. Hon har även, likt Kylie Jenner, valt att sälja produkterna var för sig och i kit med både stift och penna. Läppstiften är veganska, ger en semi-matt look och beskrivs stimulera läpparnas naturliga kollagen.
8. Ny hårvård från Ida Warg
Det är en influensisk vecka minst sagt! Ida Warg lanserar en vegansk hårvårdsserie på Åhléns. Kollektionen består av allt från schampo och balsam till hårmasker och hårserum. Välj mellan fem olika serier baserat på om du är ute efter volym, fukt eller reparerande egenskaper. Hon släpper dessutom ett silverschampo! Produkterna är allergitestade och tillverkade i Norden.
9. Parfymhösten är här
Hösten 2019 bjuder på många nya fantastiska dofter att inviga och matcha den stickade tröjan med. ELLEs beautyredaktör Carin Hellman listar höstens allra finaste doftlanseringar här! På listan finns bland annat Lancômes nya Idôle, Guccis Mémoire d’une odeur och Ralph Laurens Woman Intense.
10. Nya hotellet – bara för kvinnor
Till det nya hotellet Som dona i byn Porto Cristo på Mallorcas östkust är bara kvinnor (över 14 år) välkomna. Hotellet erbjuder lokalproducerad mat, spabehandlingar, takbar och pool. Konceptet är skapat av kvinnor och faktum är att majoriteten av personalen är kvinnlig. Hotellet anordnar även speciella resepaket för soloresenärer som vill träffa nya människor. Läs mer här >