Moët & Chandons roséchampagne får ny kostym
Moët & Chandons ikoniska svarta band har klätt champagnehusets flaskor sedan 1886. I år används den eleganta symbolen på den nya förpackningen, som är en del i kollektionen ”Rosé Treasured Ties” – framtagen för att hedra husets hantverk och tillverkning av roséchampagne.
– Alla hjärtans dag handlar om att uppskatta sina nära och kära, att ta tid för att skapa stunder att minnas och att knyta starkare band med varandra. Det är precis vad Moët & Chandon vill uppmuntra, säger Christina Ericsson, Brand Manager Moët Hennessy Sverige.
Smak och doft
Moët & Chandon Rosé Impérial har en livfull, rosa färg och en tydlig smak av röda bär och frukter, som hallon, smultron och blodgrape med inslag av ljust bröd och mineral. Champagnen har en bärig doft med toner av smultron, vit choklad, hallon och apelsin.
Moët & Chandon Rosé Impérial (nr 7598) kostar 449 kr. Den limiterade förpackningen kommer finnas på Systembolaget fram till den 31 mars.
I samband med lanseringen bjöd Moët & Chandon in till en exklusiv champagnefrukost på Brasseriet i regi av stjärnkrögaren och konditorn Daniel Lindeberg.