Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider Årshoroskop 2025

Här är allt vi vet om Meghan Markles företag

18 feb, 2025
AvSara Ericsson
Meghan Markle gör om sitt företag här är allt vi vet
Foto: TT
Efter att Meghan Markle lanserade American Riviera Orchard våren 2024 utan att produkterna började säljas, gör hon nu en nystart och byter namn på företaget. Nu förbereder hon lanseringen – här är allt vi vet!
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Elle kungligt #3 - 3 gånger Meghan inspirerats av DianaBrand logo
Elle kungligt #3 - 3 gånger Meghan inspirerats av Diana

Meghan Markle gifte sig med prins Harry 2018. Två år efter bröllopet valde paret att lämna det brittiska kungahuset och påbörja ett mer privat liv utomlands. Först gick flyttlasset till Kanada och därefter flyttade paret till Montecito i Kalifornien.

Harry och Meghans karriärer efter kungahuset

Sedan paret lämnade sina kungliga uppdrag har de startat en rad olika projekt. Bland annat driver de Archewell Foundation och de har gjort flera stora samarbeten med Netflix. Bland annat dokumentärserien Harry och Meghan och Polo. De har också arbetat med barnprogrammet Pearl, en animerad serie skapad av Meghan.

Annons

Meghan startade även podden Archetypes, en storsatsning på Spotify, men det blev endast sju avsnitt. Under våren 2024 lanserade hon livsstilsvarumärket American Riviera Orchard. Ett år senare har vi fortfarande inte sett några produkter eller fått någon uppdatering på hemsidan. Men nu har Meghan valt att rebranda företaget – här är allt vi vet.

Meghan Markle startade American Riviera Orchard

Meghan startade företaget och nu byter det namn
Foto: TT

Våren 2024 startade Meghan American Riviera Orchard. Ett Instagramkonto och en hemsida med samma namn lanserades. På hemsidan kunde man som konsument anmäla sig till en maillista för att få information om när produkterna skulle börja säljas.

Annons

Trots att det inte avslöjades vad som skulle säljas, kunde företagets varumärkesansökningar ge oss en inblick i vad det handlade om: heminredning och köksartiklar som servettringar, bestick, bordslinnen, servetter och kokböcker. Kort därefter delade Meghan en story på varumärkets Instagram. Ett klipp där hon arrangerade en bukett med vita rosor, lagade mat och kameran svepte över en rad olika husgeråd.

Meghan skickade sina produkter till kändisar

Meghan skickade ut presentkorgar från American Riviera Orchard till vänner och kändisar. Vi fick en första titt på ett av varumärkets produkter när modedesignern Tracy Robbins, en vän till Meghan delade en bild på sin Instagram i april 2024.

Bild på sylten som Meghans företag skulle börja säljas.
Foto: Instagram

"Tack för den läckra korgen!" skrev Tracy. När hon delade bilden fick vi en första glimt av företagets produkt: en burk med sylt med företagets logga på. Men sedan dess har vi inte sett mer av Meghans produkter eller satsning.

Annons

Därför fick American Riviera Orchard avslag

Lanseringen stötte på juridiska hinder på vägen. Meghans första ansökan om varumärkesskydd för American Riviera Orchard fick avslag hos amerikanska motsvarigheten till patentverket. Detta berodde på att ansökan inte var undertecknad, varken av Meghan eller hennes team och det saknades tillräckliga medel för att betala registreringsavgiften.

Dessutom kunde inte namnet American Riviera Orchard godkännas, då American Riviera är ett vanligt ortnamn som används för att beskriva Kaliforniens kust där Meghan och prins Harry bor. Ett annat företag som äger varumärket Royal Riviera påpekade också att namnen var för lika. Processen har stått still och många har undrat vad som hänt med Meghans företag.

Meghan är tillbaka på Instagram

I början av 2025 återvände Meghan till sociala medier med ett personligt konto. Paret har inte varit aktiva på sitt Instagramkonto Sussexroyals sedan de valde att lämna brittiska kungafamiljen 2020. Men sedan januari 2025 är Meghan tillbaka på sociala medieplattformen under namnet Meghan.

Annons

Därför gör Meghan om sitt varumärke

Och det var på Instagram som Meghan meddelade att hon har gjort ett omtag med sitt varumärke. Den 18 februari 2025 publicerade hon ett videoklipp där hon berättar om den nya planen. I en personlig video förklarade hon att hon omdefinierat sitt varumärke. Hon sa att American Riviera Orchard inte gav tillräckligt utrymme för att växa globalt och kändes också alltför geografiskt begränsat.

Allt om Meghans företag As Ever

Meghan berättar att företaget nu heter As Ever vilket betyder "som det alltid har varit". Hon förklarar att det återspeglar hennes livsstil och passioner, som går tillbaka till hennes tid som bloggare. Meghan drev livsstilsbloggen The Tig innan hon blev en del av den brittiska kungafamiljen.

As Ever ska representera en naturlig fortsättning på de intressen Meghan haft i många år som matlagning, hantverk och trädgårdsskötsel. As Ever har lanserat en hemsida med en ny logga som består av en palm och två fåglar. Man kommer endast till hemsidans start och det behövs ett inlogg för att komma vidare på hemsidan.

Annons

"Det heter As Ever. As Ever betyder i princip som det alltid har varit, och om du har följt mig sedan 2014 med The Tig, vet du att jag alltid har älskat matlagning, hantverk och trädgårdsskötsel. Det här är vad jag gör och jag har inte kunnat dela det med er på samma sätt de senaste åren. Men nu kan jag," säger Meghan i klippet.

Ny bild på prinsessan Lilibet

Meghan och prinsessan Lilibet på As Evers hemsida
Foto: As Ever

I samband med lanseringen av As Ever släppte Meghan en bild på sig själv tillsammans med dottern prinsessan Lilibet. Bilden publicerades på As Evers hemsida. Prins Harry och Meghan har varit mycket sparsamma med att publicera bilder på barnen Archie och Lilibet sedan de lämnade kungahuset.

Då lanseras Meghans företag As Ever

Meghan i tv-serien With Love, Meghan
Foto: Netflix

Meghan berättar att företaget och dess produkter kommer att lanseras om två veckor i samband med att Meghans tv-serie With Love, Meghan har premiär på Netflix den 4 mars. Serien skulle egentligen haft premiär den 15 januari men sköts upp på grund av de enorma bränderna i Kalifornien, där även Harry och Meghan bor.

Annons

MEGHAN MARKLES TV-SERIE PÅ NETFLIX

Netflix-serien utlovar en unik inblick i Meghans liv där hon kommer att laga mat tillsammans med Hollywood-kändisar och vänner. I serien kommer Meghan att dela sina idéer om matlagning, trädgårdsarbete och utforska nya sätt att leva hållbart.

Annons