Coca-Cola Creations släpper limited edition-smak med stjärnan Rosalía
För första gången får vi ta del av Coca-Colas nya och unika koncept som drivs genom att lyfta spännande samarbeten, oväntade smaker och kreativitet. Årets första smak heter “Movement” och är ett samarbete med spanska superstjärnan Rosalía där drycken kommer säljas under en väldigt begränsad period.
Coca-Cola Creations gick live förra året i bland annat USA och Norge med den första limited edition-smaken som gick under namnet “Starlight”. Konceptet blev en fullträff och nu, drygt ett år senare kommer succén äntligen till Sverige.
Först ut i år är nya “Movement” som släpps tillsammans med spanska sångerskan Rosalía – en unik och banbrytande artist som överskrider gränserna både över musikgenrer och i branschen. Smaken på Rosalías dryck är välbekant men kommer också att överraska på ett spännande sätt. Med inspiration hämtat från unika smakintryck och aspekter har Coca-Cola skapat en blandning av oväntade och delikata upplevelser, med en utmanande karaktär som är något utöver det vanliga.
– Vi är väldigt glada över att Coca-Cola Creations äntligen kommer till Sverige. Dessutom är det riktigt roligt att det är just Rosalía som kickstartar 2023 med oss. Vi är otroligt taggade och förväntansfulla på hur Coca-Cola Creations kommer tas emot då konceptet är helt nytt för våra svenska konsumenter, men det gäller att vara snabb om man vill få tag i en burk, för när den är slut, då är den slut, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.
Tanken med designen på burken är avsedd att visa Rosalías lekfulla personlighet genom livfulla färger och barnsligt och gulligt klotter som stjärnan själv ritade för hand när hon provade Coca-Cola Movement för första gången.
– Som ett långvarigt Coca-Cola-fan så är jag glad över att vara med och skapa en smak som kapslar in min resa genom musik, mode och andra intressen, tillsammans med en ny låt som jag skrev inför den här lanseringen. Det är en ära att inspirera andra genom att tänja på gränserna och låta de utforska nya uttryck inom sig själva, säger Rosalía.
Under lanseringen av Rosalías collab med Coca-Cola kan nyfikna konsumenter över hela världen få en glimt av andra spännande aktiveringar genom att scanna burkens QR-kod och ta del av allt från quiz till behind the scenes av Rosalías musikvideo.
Coca-Cola Zero Sugar Movement med Rosalía går att hitta från vecka 6 i utvalda butiker. Drycken kommer i begränsad upplaga och finns i butik så långt lagret räcker. Så vad väntar du på?