Coca-Colas nostalgiska kampanj är tillbaka – finns ditt namn med?
2011 lanserades Share a Coke för första gången och blev minst sagt en succé världen över. Coca-Cola fans gick man ur huse för att hitta sitt eget namn på en flaska. Nylanseringen av den ikoniska kampanjen uppmanar alla att dela en Coca-Cola med någon de tycker om.
Återigen kommer Coca-Colas klassiska logga ersättas med namn under en begränsad period. Nu kan du hylla någon i din närhet och det bästa av allt – denna gång får Gen Z också vara med och återuppleva spänningen att leta efter sitt namn i butiken. Perfekt för generationen som söker minnesvärda upplevelser att dela bortom det digitala.
Få valfritt namn på din Coca-Cola
På butikshyllor landet runt kommer 165 unika namn och smeknamn att finnas tryckta, unikt framtagna för den svenska marknaden. Skulle det vara så att man inte hittar sitt eget, eller någon annans, namn i butik kan man tävla genom Coke-appen för en chans att personifiera en egen burk mellan 28 april och 31 augusti. I Mall of Scandinavia i Stockholm, Nordstan i Göteborg och utvalda butiker runt om i Sverige kommer det även finnas möjlighet att skapa en personlig burk direkt på plats.
– Share a Coke blev snabbt en ikonisk kampanj när den lanserades för över tio år sedan och många har längtat efter att den ska komma tillbaka. Det är därför fantastiskt roligt att få presentera den i en ny modern tappning och påminna om vikten av att dela stunder med dem vi tycker om. För vissa saker är helt enkelt bättre när vi delar dem med varandra, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef för Coca-Cola i Sverige.
Vems namn kommer du leta efter?
Foto: Coca-Cola