Sockerfri Limonata – Mino lanserar sin första dryck i tre smaker
Syskonen Ingrossos livsmedelsmärke Mino fortsätter expandera och sedan lanseringen av deras allra första produkter förra året omfattar de idag ett brett utbud av italienska kvalitetsprodukter, såsom pasta, tomatkonserver och olivoljor, samt delikatesser som guanciale, fänkålssalami och flera sorters korv och ost. Nu tar de ännu ett steg: Benjamin Ingrosso höll idag en presskonferens på Instagram där han erkände sig visst vara ett fan av kolsyra, trots att han sedan barnsben varit tydlig med att inte tycka om det, och presenterade en helt ny produkt: Limonata – en sockerfri lemonad i tre smaker.
Limonatan lanseras i tre olika smaker: Svartvinbär-Hallon-Citron, Persika-Citron och Citron. Den är helt utan tillsatt socker och alkoholfri. Benjamin, Bianca och Oliver ser produktutvecklingen som en stor passion har tillsammans med teamet på Mino arbetat i nästan ett år med att ta fram de tre produkterna. Smaken på lemonaden har varit särskilt väsentligt att få till rätt.
– Vi är oerhört glada att äntligen få lansera vår Limonata, som vi tror kommer att tilltala både hälsomedvetna konsumenter och de som söker en riktigt god lemonad med naturliga smaker, säger Daniel Warence, VD på Mino.
Suverän som törstsläckaren och som alkoholfritt alternativ vid middagsbordet. Limonatan kommer att finnas tillgänglig i butik från och med nästa vecka. Vi ser framemot att prova!