Populärt: Mat Drinkar Vegetariskt Alla recept Höstmat Vintips till middagen

Syskonen Ingrosso lanserar Mino – ett italienskt livsmedelsvarumärke

18 okt, 2024
AvNami Kawakita
Syskonen Ingrosso lanserar Mino – ett italienskt livsmedelsvarumärke
Du kanske har hört hur det har viskats om att syskonen Ingrosso har något nytt på g och efter mycket hårt jobb och hemlighetsmakeri lanseras nu Mino – ett livsmedelsvarumärke som förmedlar kärleken till italiensk mat.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Middag hos Wood #9: Sotad broccoli med färskostBrand logo
Middag hos Wood #9: Sotad broccoli med färskost

Bianca, Oliver och Benjamin Ingrosso har länge velat göra något tillsammans. Syskonen delar som bekant ett enormt intresse för matlagning och det italienska köket. Äntligen har drömmen om det egna livsmedelsvarumärket Mino blivit verklighet.

– Bianca har alltid fått smaka av och kommit med input, Oliver lärt mig laga mat. Nu är cirkeln sluten, säger Benjamin.

Först ut från Mino blir åtta olika pastasorter, ett risottoris och fyra varianter av tomatkonserver. Alla tillverkade i Italien med fokus på autentiska smaker och hantverk. Pastan kännetecknas av sin ljusa färg och sträva textur, vilket är resultatet av en långsam och noggrann tillverkningsprocess som lyfter fram kvaliteten. Det här är mat som förmedlar glädje och kvalitet.

Hur fick ni idéen?

– Vår familj dras till att göra saker ihop. Det är en magisk energi. Vissa kan inte jobba tillsammans, men för oss är det en vacker resa, säger Bianca.

Annons

– Vi har alltid pratat om det här, det har alltid legat där, vi har alltid varit runt det. Det är ju bara dumt att vi ska göra olika saker och konkurrera med varandra, säger Oliver.

Det märks att de är passionerade och på frågan om hur det är att jobba med sina syskon kommer svaret direkt från Bianca:

– När vi är med varandra är det som att vi hamnar i en magisk värld där passion är det drivande. Vi pratar som att allt är möjligt och vi gör det tillsammans med glädje. Alla företag behöver lite eld, genuinitet, vi vågar vara ärliga. Det är allt annat än obekvämt att säga sin åsikt.

– Har man inga åsikter, har man ingen passion, man måste stångas lite för att komma någonstans. Man måste visa sin glöd och sin passion, fortsätter Oliver.

Benjamin, Bianca och Oliver Ingrosso lanser livsmedelsvarumärket Mino
ROBIN BOEE

Det är ingen tvekan om att det är deras passion för mat som driver syskonen. Mino är en hyllning till mat, gemenskap och den italienska livsstilen men de vill också skapa något som de kan ge vidare till nästa generation.

– Tänk att våra barn ska få ta över det här! säger Bianca varmt.

– Men de kommer såklart få börja från botten, stå på lagret, förtydligar Oliver.

– Theo kommer få jobba sig upp, han lagar fortfarande spaghetti med färdig köttfärssås! säger Benjamin och skrattar.

Minos produkter finns tillgängliga på ICA från och med den 21 oktober.

Foto: Robin Bøe

Annons