Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Rave Review öppnar pop-up butik i Stockholm

28 apr, 2023
AvAmie Chorr
Rave Review öppnar Pop-up butik i Stockholm
Den nyskapande duon bakom Rave Review har öppnat upp en pop-up butik i Stockholm. Vilket blir startskottet på ett nytt experimentellt butikskoncept. ELLE var förbi och ställde några frågor till duon. Läs allt om vart du hittar Stockholms hetaste pop-up butik!
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
Här anländer prinsparet till ELLE-galan: "Fint att belysa svensk design"Brand logo
Här anländer prinsparet till ELLE-galan: "Fint att belysa svensk design"

Rave Review grundades av Josephine Bergqvist och Livia Schück år 2018 med önskan att ta fram plagg som är producerade helt av återvunna material. Vid den här tiden kände dem inte att det fanns något varumärke som förnyade gammalt material och skapade unika plagg. Och sedan dess har Rave Review varit ledande pionjärer när det kommer till remake och upcycling. Hållbarhet står alltid i fokus och allt material hämtas samt produceras i Europa. Deras driv har tydligt visat att det är möjligt att arbeta med en helt hållbar arbetskedja.

Annons

Mycket har hänt sedan starten för Rave Review – de har bland annat vunnit pris för årets designer på ELLE-galan 2022, blivit nominerade för LVMH priset, medverkat i Gucci Vault och tagit fram en kollektion i samarbete med Gucci. Och nu presenterar Rave Review ett nytt butikskoncept där upplevelsen står i fokus. Nämligen en pop-up butik hos Gallery Steinsland Berliner på Södermalm i Stockholm som kommer att vara öppen fram tills 30onde april. ELLE har givetvis varit på plats för att spana in butiken – och passade på att ställa några frågor till duon.

Scrolla ner för att läsa intervjun och ta del av bilder på butiken!

Designer-duon från rave review i en artikel om deras pop-up store

Ni har öppnat en pop-up butik här i Stockholm, kul! Hur känns det och är det något ni vill fortsätta göra framöver?

– Det känns jättekul. Vi säljer inte fysiskt någonstans i Sverige än, så nu har vi äntligen möjlighet att erbjuda våra kunder att få komma, känna och testa våra plagg. Men också för att testa oss fram, både hur man utformar koncept och upptäcka våra kunders bemötande. Hittills känns det väldigt lyckat. Efter pandemin känns det viktigare än någonsin för oss med mer fysisk närvaro på våra största marknader. Och det känns ju extra roligt att vara på plats i Stockholm eftersom att vi båda är uppväxta och baserade här. Detta är bara början! Vi vill definitivt fortsätta med pop-ups i Stockholm men testa olika skepnader. Och såklart även ta konceptet vidare internationellt till de städer vi har mest närvaro i – t.ex. Paris, London och Milano.

Annons

Ni har verkligen lyckats fånga mångas modehjärtan. Hur ser ni på er resa?

– Det har varit lärorikt och framför allt kul. Vi har ju skapat lite vårt eget drömyrke, även fast det är otroligt mycket slit bakom. I sommar är det sex år sedan vi visade vår första lilla kollektion i Paris, som var helt gjord av blommiga lakan. Det har hänt väldigt mycket för oss men också för hela branschen när det kommer till hållbarhet och upcycling.

Hur ser ni på framtiden?

– Vi vill växa och bli stora! Nästa steg är att göra allt det krävs för att vi ska nå dit, vilket innebär att växa vårt team och satsa ännu mer på att synas internationellt. Förhoppningsvis kommer vi visa i London i höst. Och vi vill göra fler pop-ups!

TA EN TITT PÅ några utav plaggen som hänger i Pop-up butiken

Foto: TT & Rave Review

Best of ELLE-galan 2023: EfterfestenBrand logo
Best of ELLE-galan 2023: Efterfesten
Annons